Hi! Would you like to view this site as a private or a business customer?

Hur fungerar GIAB:s skaderegleringstjänst i praktiken?

GIAB är försäkringsbolagens förlängda arm. Tillsammans med ditt försäkringsbolag har vi utvecklat “Cirkulär skadereglering®”. Vi samlar in allt skadat gods från försäkringsärenden för att verifiera den skadade produkten. Genom rekonditionering, reparation och vidare försäljning försöker vi återanvända så mycket produkter som möjligt!

Cirkulär skadereglering® innebär att ditt försäkringsbolag arbetar ansvarsfullt, hållbart och proaktivt genom att stävja utvecklingen av slit och släng-samhället samtidigt som riskerna för att försäkringssystemet överutnyttjas minimeras. Vi hjälper våra kunder att ta ett helhetsgrepp över skaderegleringsprocessen genom att verifiera skadan och förlänga livet på produkten (alternativt garantera att den återvinns på rätt sätt om den inte är återbrukbar). 92 % av allt gods som anländer till GIAB får ett förlängt liv!

 

Mobiltelefon, surfplatta eller laptop?

Är det en mobiltelefon, surfplatta eller laptop så har vi utvecklat tjänsterna Mobilcirkeln® och IT-cirkeln™. Då blir du som försäkringstagare ersatt med en reparerad enhet istället för kontantersättning.

 

Såhär ser processen ut:

1. När du har anmält din skada till ditt försäkringsbolag kommer du att få frakthandlingar från GIAB för att skicka in ditt skadade gods.

Är det en produkt som inte kan skickas via post, t.ex. en möbel, bokar vi upp en upphämtning hemma hos dig.

2. När godset anlänt till GIAB verifierar vi skadan så att den stämmer överens om beskrivningen i anmälan. Det är först då du som försäkringstagare får din ersättning av ditt försäkringsbolag.

Våra tekniker och mekaniker reparerar och rekonditionerar produkten. Efter värdering säljer vi den i vår butik Returhuset eller i våra butiker på Tradera och Blocket.

Tyckte du att informationen på den här sidan var användbar?

JA NEJ
Tack för din feedback!
Det var ett fel, försök igen.